اداره ورزش وجوانان بخش مهربان

پایگاه خبری واطلاع رسانی

اداره ورزش وجوانان بخش مهربان

پایگاه خبری واطلاع رسانی

دولت تدبیروامید

يكشنبه, ۸ شهریور ۱۳۹۴، ۱۲:۳۵ ب.ظ

دو سال امیدآفرینی دولت در آذربایجان شرقی/

از پیشرفت ورزش قهرمانی تا رونق چرخ اقتصادی



دولت تدبیر و امید از نخستین روز فعالیت خود تاکنون گام های بزرگی در راستای تزریق روحیه امید و نشاط به جامعه ایرانی- اسلامی برداشته و آذربایجان شرقی نیز از تاثیرات و دستاوردهای این رویکرد در حوزه های مختلف برخوردار شده است.

دولت اعتدال در دو سال سپری شده از حیات سیاسی خود کارهای بزرگی در استان 7/3 میلیون نفری آذربایجان شرقی در قامت یکی از قطب های صنعتی- تجاری کشورمان انجام داده است که آثار آن در طیف وسیعی از حوزه های ورزشی، صنعتی، تجاری و فرهنگی ملموس است. 

بدیهی است تلاش های جان فرسای دولت اعتدال برای اعتلای جایگاه ایران اسلامی در ابعاد داخلی و خارجی در این مدت در آذربایجان شرقی نیز نمود عینی داشته است و مردم استان با امید به آینده بهتر، همراهی غرورآفرینی با دولت آقای روحانی از خود به نمایش گذاشته اند. 

بدون شک انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان مقصد هفدهمین سفر استانی دولت اعتدال در اواخر اردیبهشت ماه امسال و استقبال پرشور و شعور مردم از رییس دولت تدبیر و امید در تبریز، مصداق بارز همراهی مردم شهیدپرور و ولایتمدار آذربایجان شرقی با دولتی است که از دل ملت برخاسته و تلاش برای ارتقای جایگاه ایران و ایرانی در چارچوب مرزهای جغرافیایی ایران زمین و فراتر از آن را وعده داده است. 

دولت تدبیر و امید در دو سال سپری شده از آغاز به کار خود تاکنون دست به اقدامات بنیادین و زیرساختی در راستای ارتقای جایگاه آذربایجان شرقی و رضایتمندی افکار عمومی در حوزه های مختلف زده است که در زیر شمه ای از آن ارایه می شود؛

** رشد 18 درصدی عملکرد ورزش و جوانان آذربایجان شرقی 

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی گفت: عملکرد این اداره کل طی دو سال اخیر در حوزه های مختلف با رشد 18 درصدی همراه بوده است. 

محمد شروین اسبقیان افزود: این عملکرد در 16 شاخص از جمله ورزشکاران سازمان یافته، میزبانی مسابقات قهرمانی کشور، دعوت شدگان به اردوهای تیم های ملی، حضور در لیگ های کشوری، نفرات برتر تیم های ملی، برگزاری کلاس های آموزشی، عناوین کسب شده انفرادی و تیمی در مسابقات کشوری، کسب عناوین جهانی، آسیایی، و بین المللی، فعالیت های فرهنگی و ورزشی، ورزش همگانی، ورزش روستائی و عشایری و همچنین سرانه اماکن ورزشی ارزیابی و مشخص شده است. 

وی با بیان اینکه تعداد ورزشکاران استان در سال 1392 ، بیش از 120 هزار نفر بود، اظهار کرد: این رقنم در حال حاضر به 140 هزار و 883 نفر افطزایش پیدا کرده است که رشدی معادل 17 درصد را شامل می شود. 

اسبقیان، میزان رشد میزبانی و شرکت در مسابقات کشوری توسط ورزشکاران آذربایجان شرقی را هفت و 26 درصد اعلام کرد که بر این اساس تعداد ورزشکاران دعوت شده استان به اردوهای تیم های ملی نیز با رضد 15 درصدی روبرو بوده است. 

وی از رشد 20 درصدی تعداد کلاس های مختلف آموزشی در رشته های ورزشی استان طی دو سال اخیر خبر داد و گفت: در سال 1392 تعداد 106 عنوان کلاس در این خصوص برگزار شده بود که این رقم در سال 93 به عدد 127 عنوان رسید. 

اسبقیان، رشد 13 درصدی در عناوین کسب شده انفرادی و تیمی در مسابقات کشوری ، رشد 17 درصدی در عناوین جهانی، 75 درصدی در مسابقات آسیایی و 27 درصدی در رقابت های مختلف بین المللی را از دیگر دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه ورزش آذربایجان شرقی بیان کرد. 

وی ادامه داد: در همین مدت فعالیت های فرهنگی و ورزشی یازده درصد، ورزش همگانی دو درصد، روستائی و عشایری شش درصد نسبت به سال های قبل از دولت تدبیر و امید با رشد مثبت همراه بوده است. 

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی سرانه اماکن ورزشی این استان در سال 1392 را 41 صدم مترمربع اعلام کرد که این رقم با رشد دو درصدی در سال 93 به 42 صدم مترمربع رسید که این آمار با برنامه ریزی های انجام شده جهت اتمام پروژه های نیمه تمام افزایش چشم گیری داشته و به عدد 82 صدم متر مربع خواهد رسید. 

اسبقیان ، مجموع اماکن ورزشی آذربایجان شرقی را یکهزار و 117 باب شامل سالن ها و زمین های ورزشی روباز و سرپوشیده اعلام کرد که دو میلیون و 279 هزار و 110 مترمربع را شامل می شود. 

وی اضافه کرد: برای رسیدن به سرانه ورزشی یک مترمربع در استان در پایان برنامه پنجم توسعه با همکاری بحش های دولتی و خصوصی نیاز به ساخت یک میلیون و 442 هزار و 360 مترمربع فضای ورزشی داریم. 

اسبقیان، تعداد پروژه های استانی ماده 80 و تعمیر و تجهیز را 78 عنوان اعلام کرد و افزود: علاوه بر این پروژه ها ، تعداد 32 پروژه ملی و 20 پروژه شرکت توسعه و تجیهز اماکن ورزشی کشور نیز در آذربایجان شرقی وجود دارد که در مجموع تعداد 130 طرح را شامل می شود. 

۹۴/۰۶/۰۸
روابط عمومی

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.